Обдарована дитина
Обдарованість — це індивідуальні психологічні ресурси
особистості, які закладені природою. Обдарованість — досить складна по своїй
природі психологічна якість дитини. Вирішальним в обдарованості є мотивація.
На формування обдарованості дитини впливають як природні,
так і соціальні фактори її життя. Природні фактори ведуть до виявлення інтимних
механізмів формування обдарованості і, в кінцевому результаті, до їх
психологічної природи. Соціальні фактори фіксують вікові зміни в розвитку
обдарованості людини і виявляють умови, що спонукають їх розвитку.
З точки зору психолога, щоб бачити світ у його
багатогранності, треба мати сенсорну відкритість, тобто сприймати світ без
будь-яких фільтрів. А таке сприймання б'є по нервах і серцю. Але висока
сенсорність сприяє обдарованості. Обдарованість знаходиться в прямій залежності
від рівня сприймання. Найбільш обдаровані діти демонструють високий ступінь
цілісного сприйняття, уваги та емоційності. Тому вони відрізняються від інших
дітей і потребують постійної уваги з боку батьків, вчителів, суспільства.
Обдарованість виявляється тільки у дії. Її треба
вишукувати не в особливій будові мозку, не в конструкції тіла, не в тонкощах
слуху, не в будь-яких інших здібностях, обдарованість — це здатність
оригінально вирішувати усім добре відоме завдання.
Робота з
обдарованими учнями здійснюється за наступними етапами:
- Діагностичні
заходи по виявленню обдарованих учнів.
- Підбір
індивідуальних навчальних програм з метою розкриття потенційних можливостей
обдарованих дітей під час навчально-виховного процесу.
- Створення умов
для пізнання та вдосконалення обдарованими учнями своїх професійно значущих
здібностей.
- Забезпечення
участі обдарованої учнівської молоді у олімпіадах з базових дисциплін та
конкурсах обласного і Всеукраїнського рівня.
- Залучення
учнів до пошукової діяльності – роботи за методом проектів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий